Resepi

Manfaat Daging Kambing Bagi Kesihatan

Ramai orang kata daging kambing ini panaslah, dan macam-macam lagilah akibat makan daging kambing ini. Tetapi, tahukah anda khasiat dan kelebihan daging kambing berbanding daging lain? Okey, tanpa membuang masa dan tenaga, mari kita lihat apa yang ada dalam daging kambing ini sehingga menjadikan ia daging yang terbaik!

Puding Oat Kismis

Puding Oat Kismis Bahan-bahannya: 1. 2 cawan oat 2. 1 sudu besar tepung jagung 3. 3/4 cawan kismis 4. 1/2 cawan jagung manis 5. 2 sudu besar susu tepung 6. 2 sudu besar gula 7. 4 cawan air Cara membuatnya: 1. Masukkan oat, tepung jagung, susu tepung, gula. kismis, jagung manis dan air ke dalam …

Puding Oat Kismis Read More »

Nasi Maqlubah Mama Dahlia

Nasi Maqlubah banyak jenisnya. Salah satu  daripadanya ialah Nasi dengan bawang.  (Aruz bi Basol) Bahan-bahannya: 1. 2 Cawan Beras 2. 2 Biji bawang merah sederhana besarnya (dikisar) 3. 2 sudu minyak masak atau zaitun 4. 1/2 cawan susu 5. 1 1/2 cawan air 6. garam secukup rasa

Daging Masak Arab

Bahan-bahannya: 1. 1 kg daging lembu dipotong nipis 2. 4 sudu besar minyak masak 3. 6 biji bawang merah dihiris halus 4. 6 ulas bawang putih dihiris halus 5. 1OO ml santan 6. 50 gram puri tomato 7. Garam secukup rasa

Resepi Merdeka

SURPRISE !Tentu kalian terkejut tiba-tiba muncul ruangan resepi ini kan? Biasa la… kalau dekat luar sana ada BAZAR PMHK, kat majalah ni pun teringin la jugak hendak berkongsi citarasa resepi Kak Siti. Okeylah, Kak Siti pun tak nak cakap panjang, kita terus ajelah cerita bah-bab resepi yang nak Kak Siti beritahu dekat kalian semua. Resepi …

Resepi Merdeka Read More »